Tisdag

När jag och Fia var små var vi mer lika varandra till utseende än va vi är nu..
Båda hade jätte mörkt hår och mörka drag..
Så vi brukade gå och fråga folk om de trodde att vi var tvillingar och tyckte det var jätte roligt..
Fias farfar tog till och med fel på oss en gång och trodde att jag var Fia..

Men nu börjar jag seriöst börja fundera på om det inte är så att vi är tvillingar ändå..
Vi tänker ofta lika.. men ibland läskigt lika..
Häromdagen när hon skulle skjutsa mig till jobbet var hon så seg på att köra ut på en ny väg så jag sa att hon fick lov att chansa lite..
Då precis samtidgt började vi sjunga på Abbas take a chance on me.. lalalala
( Om någon säger ett ord brukar jag ofta börja sjunga något med de ordet)

Sen idag sa ja bacon när vi pratade i telefon.. Och då kom vi samtigit på en ramsa som en barndomskompis mamma brukade säga när vi var små (säkert 15 års sen) och spelade kasta gris..
Ramsan gick - Bra mamma noll och pappa bacon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback